Kompanitë kineze po investojnë masivisht në Hungari.
Një fabrikë për makina elektrike kineze “made in Europe” është në fazën e planifikimit. Dhe në vitin 2025 në Debrecen, fabrika më e madhe e baterive në Evropë do të hyjë në punë – një projekt prej 7 miliardë eurosh i liderit kinez në tregun botëror CATL. Ndërsa mbështetësit e mega-fabrikave të tilla theksojnë rritjen ekonomike dhe krijimin e vendeve të punës, kritikët paralajmërojnë për rreziqet mjedisore, një pengesë për subvencione dhe varësinë në rritje të Hungarisë nga Kina dhe Rusia si furnizues i energjisë.
Aktualisht, fabrikat e baterive për makina elektrike janë duke u ndërtuar në të gjithë Evropën, jo vetëm në Hungari. CATL e Kinës tashmë ka një fabrikë baterish në BE, dhe ajo është në Gjermani. Fabrika më e madhe në Hungari do të jetë fabrika e dytë e kompanisë kineze në Bashkimin Evropian.
Pozicioni fillestar është i qartë: për të ndaluar ndryshimin e klimës, shkencëtarët bien dakord që lëndët djegëse fosile nuk duhet të digjen më. E ardhmja i përket makinës elektrike. Arsyeja është se dioksidi i karbonit nga gazrat e shkarkimit të automjeteve konvencionale me motorë me naftë ose benzinë intensifikon efektin serë: Toka po nxehet! Rrjedhimisht, duke filluar nga viti 2035, makinat e reja me motorë me djegie mund të mos shiten më në Bashkimin Evropian, edhe pse lobi i motorëve me djegie ende po përpiqet ta rrëzojë këtë vendim, deri tani pa sukses.
Në këtë kohë, tregu global i baterive të makinave elektronike dominohet nga Kina. Për të reduktuar varësinë e importit nga Kina, Shtetet Anëtare të BE-së po përpiqen të zgjerojnë masivisht prodhimin e baterive në tokën evropiane. Deri në vitin 2030, mund të ketë një kapacitet prodhimi prej 1.7 teravat orë në Evropë.
Hungaria në veçanti po përpiqet të tërheqë prodhuesit e baterive në vend – dhe, sipas vlerësimeve të ekspertëve, po paguan mbi dy miliardë euro në subvencione direkte dhe indirekte për ta bërë këtë. Prodhuesit e baterive koreano-jugore janë tashmë aktivë në Hungari sot. Incidentet e para që përfshijnë rrjedhjet e tretësit tashmë kanë ndodhur gjithashtu.
Tani edhe Hungaria po shtron tapetin e kuq për Kinën. Makinat elektrike kineze dhe bateritë kineze së shpejti do të prodhohen në Hungari. Gjeopolitikisht, kjo mund të jetë një strategji e rrezikshme, konsideron Andrea Éltető nga Instituti i Budapestit për Ekonominë Botërore të Akademisë Hungareze të Shkencave: “E gjithë kjo industri (bateri) do të kërkojë një të katërtën e konsumit total të energjisë elektrike në Hungari,” thekson ajo. Kapja: Hungaria ende blen naftë dhe gaz natyror nga Rusia!
Meqenëse linjat shtesë të prodhimit të baterive të uritura për energji janë duke u vënë në punë, kërkesat e përgjithshme të Hungarisë për energji po rriten. Në lidhje me Grupin Kinez CATL dhe gjigafabrikën e tij pranë Debrecen, kjo përfaqëson një kapacitet prodhimi vjetor prej të paktën 100 gigavat orë. Shkencëtari Éltető paralajmëron: “Hungaria po rrëshqet në një varësi të shumëfishtë, pasi është e varur nga Rusia për energji dhe tani me shumë fabrika kineze, ajo po bëhet e varur edhe nga Kina. Qeveria hungareze dëshiron të jetë një lloj lojtari global në këtë lojë gjeopolitike, por për Hungarinë kjo nuk do të thotë pavarësi më e madhe, përkundrazi do të thotë varësi edhe më e madhe”./Euronews