Gjykata amerikane ka vendosur që gjigandi i teknologjisë Google ka një monopol në teknologjinë e reklamave në internet.
Departamenti Amerikan i Drejtësisë, së bashku me 17 shtete amerikane, paditën Google, duke argumentuar se gjigandi i teknologjisë po dominonte ilegalisht teknologjinë që përcakton se cilat reklama duhet të vendosen në internet dhe ku.
Ky është rasti i dytë antitrust që Google humbet brenda një viti, pasi u vendos se kompania kishte gjithashtu monopolin e kërkimit në internet.
Google tha se do të apelonte kundër vendimit.
“Botuesit kanë shumë opsione dhe ata zgjedhin Google sepse mjetet tona të teknologjisë së reklamave janë të thjeshta, të përballueshme dhe efektive,” tha kreu i firmës për çështjet rregullatore Lee-Ann Mulholland.
Gjykatësi i qarkut amerikan Leonie Brinkema tha në vendim që Google ishte “angazhuar me dashje në një sërë veprimesh antikonkurruese”, të cilat i mundësonin atij “të fitonte dhe të ruante pushtetin monopol” në treg.
“Kjo sjellje përjashtuese dëmtoi ndjeshëm klientët e botuesve të Google, procesin konkurrues dhe, në fund të fundit, konsumatorët e informacionit në ueb të hapur,” tha ajo.
Google humbi në dy akuza, ndërsa një i tretë u hodh poshtë.
“Ne fituam gjysmën e këtij rasti dhe do të apelojmë gjysmën tjetër,” tha zonja Mulholland.
“Gjykata zbuloi se mjetet tona të reklamuesve dhe blerjet tona, të tilla si DoubleClick, nuk dëmtojnë konkurrencën.”
Avokati i Google kishte argumentuar se çështja ishte fokusuar shumë në aktivitetet e tij të kaluara dhe prokurorët injoruan ofruesit e tjerë të mëdhenj të teknologjisë së reklamave si Amazon.
“Google ka përdorur vazhdimisht fuqinë e saj të tregut për të vetëpreferencuar produktet e veta, duke mbytur inovacionin dhe duke privuar botuesit premium në mbarë botën nga të ardhurat kritike të nevojshme për të mbështetur gazetarinë dhe argëtimin me cilësi të lartë,” tha Jason Kint, kreu i Digital Content Next, një shoqatë tregtare që përfaqëson botuesit në internet.
‘Ndryshimet strukturore’
Google zotëron kompani të mëdha në anët e blerësve dhe shitësve të tregut të reklamave në internet, si dhe një shkëmbim reklamash që përputhet me kërkesën dhe ofertën.
Përdoruesit e internetit nuk do të vërejnë një ndryshim në internet si rezultat i vendimit, tha Anupam Chander, profesor i drejtësisë dhe teknologjisë në Universitetin Georgetown.
Por kjo ndikon në “ndarjen e parave midis reklamuesve, botuesve dhe ofruesve të shërbimeve të reklamave”.
“Gjyqtari duket i gatshëm të urdhërojë ndryshime strukturore në praktikat e shkëmbimit të reklamave të Google, të cilat mund të ndikojnë disi në rezultatin përfundimtar të Google, por nuk duket se kërcënojnë domosdoshmërisht propozimin e vlerës së tij thelbësore si ndërmjetës reklamash,” shtoi ai.
Në një seri të vazhdueshme padish antitrust, qeveria amerikane argumenton se Google dhe kompania e saj mëmë Alphabet duhet të ndahen – gjë që mund të përfshijë shitjen e pjesëve të kompanisë si shfletuesi Chrome.
Çështja e SHBA-së tani do të kalojë në një fazë të dytë “mjekimi”, e cila gjithashtu mund të çojë në prishjen e Alphabet, tha John Kwoka, një profesor i ekonomisë në Universitetin Northeastern.
Në shtator, mbikëqyrësi i konkurrencës në Mbretërinë e Bashkuar zbuloi përkohësisht Google duke përdorur praktika antikonkurruese për të dominuar tregun për teknologjinë e reklamave në internet./ Përshtati nga BBC, ekofin.al