Bashkimi i kompanive Nissan, Honda dhe Mitsubishi Motors do të krijonte prodhuesin e tretë më të madh të makinave në botë për shitjet.
Lajmet për një bashkim të mundshëm u shfaqën në fillim të këtij muaji, me raporte të pakonfirmuara që thanë se bisedimet për një bashkëpunim më të ngushtë pjesërisht u nxitën nga aspiratat e prodhuesit tajvanez të iPhone, Foxconn për t’u lidhur me Nissan, i cili ka një aleancë me Renault SA të Francës dhe Mitsubishi.
Një bashkim mund të rezultojë në një kompani gjigante me vlerë më shumë se 50 miliardë dollarë (48 miliardë euro) bazuar në kapitalizimin e tregut të të tre prodhuesve të makinave. Së bashku, Honda dhe aleanca Nissan me Renault SA të Francës dhe prodhuesin më të vogël të makinave Mitsubishi Motors do të fitonin shkallë për të konkurruar me Toyota Motor Corp. dhe me Volkswagen AG të Gjermanisë.
Toyota ka partneritete teknologjike me prodhuesit japonezë të makinave Mazda dhe Subaru.
Edhe pas një bashkimi, Toyota, e cila nxori 11.5 milionë automjete në vitin 2023, do të mbetet prodhuesi kryesor japonez i makinave. Nëse bashkohen, tri kompanitë më të vogla do të prodhonin rreth tetë milionë automjete. Në vitin 2023, Honda prodhoi 4 milionë dhe Nissan prodhoi 3.4 milionë. Mitsubishi Motors pak më shumë se një milion.
Nissan, Honda dhe Mitsubishi njoftuan në gusht se do të ndajnë komponentë për automjetet elektrike si bateritë dhe softuerin e përbashkët kërkimor për drejtimin autonom për t’u përshtatur më mirë me ndryshimet e përqendruara rreth elektrifikimit, pas një marrëveshjeje paraprake midis Nissan dhe Honda të vendosur në mars.
Honda, prodhuesi i dytë më i madh i makinave në Japoni, shihet gjerësisht si partneri i vetëm japonez i mundshëm i aftë për të shpëtuar Nissan, i cili ka pasur vështirësi pas një skandali që filloi me arrestimin e ish-kryetarit të saj Carlos Ghosn në fund të 2018 me akuzat për mashtrim dhe keqpërdorim të aseteve të kompanisë, pretendime që ai i mohon. Ai u lirua përfundimisht me kusht dhe u arratis në Liban.
Përparësitë e sipërmarrjes së përbashkët
Nga Nissan, Honda mund të marrë SUV të mëdhenj të bazuar në kamion, si Armada dhe Infiniti QX80 që Honda nuk i ka, me kapacitete të mëdha tërheqëse dhe performancë të mirë jashtë rrugës, Sam Fiorani, nënkryetar i AutoForecast Solutions, tha për Associated Press.
Nissan gjithashtu ka vite përvojë në ndërtimin e baterive dhe automjeteve elektrike, dhe sistemeve motorike hibird-elektrike me gaz që mund të ndihmojnë Hondën në zhvillimin e automjeteve të veta elektrike dhe gjeneratës së ardhshme të hibridëve, tha ai.
Por kompania tha në nëntor se do të shkurtonte 9,000 vende pune, rreth 6% të forcës së saj globale të punës dhe do të zvogëlonte kapacitetin global të prodhimit me 20% pasi raportoi një humbje tremujore prej 9.3 miliardë jen (58.6 milion €).
Kohët e fundit ajo riorganizoi menaxhimin e saj dhe Makoto Uchida, shefi ekzekutiv i saj, pati një ulje rroge prej 50% për të marrë përgjegjësinë për problemet financiare, duke thënë se Nissan duhej të bëhej më efikas dhe t’i përgjigjej më mirë shijeve të tregut, rritjes së kostove dhe ndryshimeve të tjera globale.
Perspektiva e kredisë është ulur
Fitch Ratings kohët e fundit uli perspektivën e kredisë së Nissan në “negative”, duke përmendur përkeqësimin e përfitueshmërisë, pjesërisht për shkak të uljes së çmimeve në tregun e Amerikës së Veriut. Por vuri në dukje se ajo ka një strukturë të fortë financiare dhe rezerva të forta parash që arritën në 1.44 trilion jen (9 miliardë euro).
Të hënën, aksionet e Nissan-it të tregtuara në Tokio fituan 1.6%. Ato u hodhën më shumë se 20% pasi lajmet për bashkimin e mundshëm u publikuan javën e kaluar. Aksionet e Honda-s u rritën me 3.8% pas lajmeve. Fitimi neto i Honda-s ra gati 20% në gjysmën e parë të vitit fiskal prill-mars nga një vit më parë, pasi shitjet në Kinë ranë gjithashtu./Euronews