Bashkimi Evropian ka rënë dakord të rrisë kohën minimale të vonesës së fluturimeve përpara se pasagjerët të kenë të drejtë për kompensim. Sipas planit të ri, pasagjerët në fluturime të shkurtra do të kompensohen vetëm nëse vonesa zgjat katër orë ose më shumë, ndërsa për fluturimet e gjata vonesa duhet të jetë së paku gjashtë orë. Aktualisht, rregullat në fuqi i japin të drejtën pasagjerëve për kompensim kur vonesa është më shumë se tre orë.
Ndërkohë, shuma e kompensimit për fluturimet e shkurtra do të rritet nga 250 € në 300 €, por për fluturimet e gjata planifikohet një ulje nga 600 € në 500 €.
Këto ndryshime janë pjesë e një reforme që Komisioni Evropian e propozoi për herë të parë në vitin 2013, por që ka marrë 12 vite negociata mes vendeve anëtare për të arritur një marrëveshje. Megjithatë, ndryshimet nuk janë ende ligj – ato do të duhet të miratohen edhe nga Parlamenti Evropian.
Kritikë nga organizatat e konsumatorëve dhe industria ajrore
Organizata Evropiane e Konsumatorëve (BEUC) ka kritikuar ashpër planin, duke thënë se ai do t’i mohojë të drejtën për kompensim “shumicës së pasagjerëve”, pasi shumica e vonesave ndodhin brenda intervalit dy deri në katër orë.
Edhe Shoqata Ajrore “Airlines for Europe” (A4E), që përfaqëson kompani si Ryanair, easyJet dhe Lufthansa, e kritikoi marrëveshjen pasi kishte kërkuar kohë edhe më të gjata përpara se të aktivizohet kompensimi.
Drejtoresha e përgjithshme e A4E, Ourania Georgoutsakou, deklaroi: “Evropa ka pritur për 12 vjet për të pasur të drejta të qarta dhe funksionale për pasagjerët, por vendet anëtare dështuan në momentin vendimtar. Në vend që të vendosnin pragje vonese prej pesë dhe nëntë orësh që do të shpëtonin deri në 70% të fluturimeve të anuluara, ato e dobësuan propozimin fillestar të Komisionit dhe shtuan më shumë kompleksitet.”
Të drejtat e reja që përfshihen
Marrëveshja e re përfshin gjithashtu të drejtën për devijimin kur ka vonesa të gjata; automatizimin e formularëve të kompensimit; forcimin e të drejtave për pasagjerët me aftësi të kufizuara ose me lëvizshmëri të kufizuar.
Ministri francez i transportit, Philippe Tabarot, u shpreh i kënaqur me marrëveshjen duke shkruar në X (ish-Twitter):
“Teksti mund të ishte më ambicioz, por është një hap i rëndësishëm drejt përmirësimit të cilësisë së shërbimit për pasagjerët ajrorë.”
Si ndikohen udhëtarët britanikë?
Edhe pse Mbretëria e Bashkuar ka rregullat e veta për të drejtat e pasagjerëve, të bazuara në rregulloren e mëparshme të BE-së, një zyrtar i BE-së theksoi se ndryshimet mund të ndikojnë edhe udhëtarët britanikë që fluturojnë me linja ajrore të BE-së, p.sh. gjatë fluturimeve drejt apo nga një vend i BE-së me një kompani ajrore të BE-së.
Sipas rregullave aktuale në MB: për fluturimet e shkurtra nën 1,500 km, kompensimi është deri në 220 paund; për ato mes 1,500 dhe 3,500 km deri në 350 paund; për fluturimet e gjata mbi 3,500 km, kompensimi është deri në 520 paund, por mund të ulet në 260 paund nëse pasagjeri mbërrin me më pak se katër orë vonesë.
Mbetet për t’u parë si do të ndikojnë këto ndryshime në praktikë dhe në cilësinë e shërbimit për konsumatorët evropianë./Përshtati nga The Guardian, ekofin.al