Rrjeti Starline i “21st Europe” planifikon të lidhë 39 destinacione në vendet evropiane – me linja që arrijnë gjithashtu në Mbretërinë e Bashkuar, Turqi dhe Ukrainë.
Sistemi Starline shpreson të rishpikë infrastrukturën hekurudhore të “fragmentuar, të pabarabartë, shpesh të ngadaltë” të kontinentit dhe të prezantojë lidhje ultra të shpejta si alternativë për udhëtimet ajrore rivale.
“21st Europe” synon që rrjeti të funksionojë deri në vitin 2040 – por sa real është vizioni i tyre?
Ndërtimi i një sistemi metroje në mbarë Evropën
Nuk mund të mohohet se një sistem hekurudhor në mbarë Evropën do të ishte jashtëzakonisht i popullarizuar nga udhëtarët.
Tashmë në punë është Rrjeti Trans-Evropian i Transportit (TEN-T), një iniciativë e Bashkimit Evropian që synon unifikimin e infrastrukturës në të gjithë kontinentin.
Por “21st Europe” thotë se i mungon “ambicia dhe dizajni” jo vetëm në përvojën e pasagjerëve “ku biletat komplekse, shërbimi i paqëndrueshëm dhe stacionet e vjetruara bëjnë që hekurudhat të ndihen të fragmentuar”.
Grupi sheh një dizajn të unifikuar si çelës për një rrjet ndërkufitar
Trenat Starline mund të lidhin Helsinkin me Berlinin në 5 orë. Rrjeti Starline prej 22,000 kilometrash kërkon të lidhë 39 destinacione në vendet evropiane – me linja që arrijnë gjithashtu në MB, Turqi dhe Ukrainë.
Sistemi i ri do të jetë rreth 30 për qind më i shpejtë se udhëtimi rrugor dhe hekurudhor aktual me trenat që funksionojnë me shpejtësi 300-400 km/h.
Kjo do të thotë se pasagjerët mund të arrijnë nga Helsinki në Berlin në pak më shumë se pesë orë në vend të udhëtimit të plotë ditor që kërkon për momentin.
“Kiev në Berlin, historikisht një udhëtim brenda natës, bëhet një lidhje e parashikueshme dhe e pandërprerë,” thotë grupi i ekspertëve. “Milani në Mynih, një rrugë e ngadaltë dhe gjarpëruese sot, shndërrohet në një lidhje me frekuencë të lartë midis qendrave të mëdha ekonomike.”
Trenat Starline do të kenë ngjyrë blu të thellë lehtësisht të dallueshme. Vagonat nuk do të ndahen sipas klasave, por sipas hapësirave për nevoja të ndryshme, si zona të qeta për punë dhe seksione miqësore me familjen.
Trenat do të mbërrijnë në stacione të reja të ndërtuara jashtë qyteteve të mëdha me lidhje me sistemet ekzistuese të transportit urban. Kompania i parashikon këto stacione si qendra kulturore që do të kenë restorante, pazar dhe zona pritjeje të dizajnuara mirë, si dhe salla koncertesh, muze, ambiente sportive dhe hapësira eventesh.
Shansi më i mirë i Evropës për të përmbushur qëllim zero karbon neto në vitin 2050
“21st Europe” e sheh Starline si një projekt mjedisor gjithashtu. Transporti është një nga sfidat më të mëdha klimatike të Evropës. Sipas Agjencisë Evropiane të Mjedisit, në vitin 2022, sektori kontribuoi me rreth 29 për qind të emetimeve totale të gazeve serrë të BE-së.
Fluturimet me distanca të shkurtra mbeten mënyra e paracaktuar e transportit për miliona njerëz, pavarësisht se hekurudhat me shpejtësi të lartë emetojnë deri në 90 për qind më pak CO2 për udhëtim.
Vende si Franca dhe Austria kanë filluar të kufizojnë fluturimet me distanca të shkurtra ku ekzistojnë alternativa hekurudhore, por ndikimi i vërtetë “kërkon një qasje kontinentale”, thotë grupi i ekspertëve.
“Një zhvendosje e guximshme në hekurudhat e shpejtësisë së lartë mund të jetë shansi më i mirë i Evropës për të përmbushur objektivat e saj zero neto për vitin 2050, duke siguruar që lëvizshmëria të mbetet e shpejtë dhe e gjelbër”. /Përshtati nga Euronews, ekofin.al