Qeveritë shtetërore dhe lokale të SHBA-së po shesin obligacione bashkiake me një ritëm rekord nga frika se Kongresi mund të paguajë pjesërisht për “faturën e madhe dhe të bukur” të Presidentit Donald Trump duke shkurtuar një lehtësim tatimor për aeroportet, spitalet dhe projektet e strehimit të përballueshëm.
Shitjet e obligacioneve bashkiake të SHBA-së të përjashtuara nga taksat u vlerësuan në 19 miliardë dollarë javën e kaluar, sipas JPMorgan. Kjo shënon javën e dytë më të mirë të regjistruar dhe i mban emetuesit komunalë, të cilët tashmë kanë shitur më shumë se 220 miliardë dollarë borxh deri më tani në vitin 2025, në ritëm për të thyer rekordin prej 447 miliardë dollarësh të vendosur në vitin 2024.
Vëzhguesit e tregut thonë se tregu i zhurmshëm i obligacioneve bashkiake prej 4 trilion dollarësh po nxitet nga shqetësimet se Kongresi mund të heqë ose kufizojë një lehtësim tatimor për të ashtuquajturat obligacione të aktivitetit privat, të cilat financojnë projekte joqeveritare që kanë njëfarë përfitimi publik.
Dhoma e Përfaqësuesve të SHBA-së ka miratuar një version të projektligjit historik të taksave të Trump që i lë obligacionet e aktivitetit privat të padëmtuara për momentin. Por pritet të ketë negociata intensive në Kongres mbi legjislacionin e kushtueshëm para afatit të presidentit më 4 korrik, duke i lënë qeveritë lokale dhe investitorët të pasigurt nëse lehtësimi tatimor do të mbijetojë.
“Emetimi ka qenë në ritëm për nivelet më të larta të regjistruara, sepse inflacioni ka rritur koston e kryerjes së projekteve dhe sepse emetuesit kanë shtyrë emetimin për shkak të pasigurisë rreth projektligjit të pajtimit, ndër arsye të tjera”, tha Matthew Norton, drejtor investimesh për obligacionet komunale në AllianceBernstein.
“Ndërsa pasiguria në lidhje me përjashtimin nga taksat në projektligjin e pajtimit është zvogëluar, ajo nuk është eliminuar në këtë pikë,” shtoi Norton.
Republikanët e Dhomës së Përfaqësuesve propozuan heqjen e përjashtimit nga taksat për obligacionet e reja të aktivitetit privat në vitin 2017, por versioni i Senatit i projektligjit e riktheu lehtësimin tatimor dhe Kongresi përfundimisht vendosi ta ruante atë.
Kërcënimi ndaj lehtësimit tatimor shkaktoi “një ndjenjë të vërtetë shoku dhe surprize” dhe çoi në “një periudhë vërtet kaotike në industri”, tha Leslie Powell, një partnere me firmën ligjore Kutak Rock të fokusuar në financat publike.
Industria e obligacioneve bashkiake ka qenë më e përgatitur këtë herë për të avokuar në mbrojtje të lehtësimit tatimor, duke ndihmuar në largimin e Dhomës së Përfaqësuesve nga përfundimi i saj. Senati shihet si më miqësor ndaj lehtësimit tatimor për obligacionet e aktivitetit privat sesa Dhoma e Përfaqësuesve, por dhoma e ulët pritet ta shqyrtojë përsëri projektligjin e pajtimit nëse senatorët bëjnë ndryshime të rëndësishme.
Legjislacioni historik tatimor i Trump parashikohet të shtojë 2.4 trilionë dollarë në borxhin e SHBA-së deri në vitin 2034. Zyra e Buxhetit të Kongresit, një mbikëqyrës fiskal, jopartiak, vlerësoi në dhjetor se heqja e lehtësimit tatimor për obligacionet e reja të aktivitetit privat mund të zvogëlojë 43 miliardë dollarë nga deficiti gjatë dekadës së ardhshme. /Përshtati nga Financial Times, ekofin.al